Eksterni faktori SEO

Značaj dolazećih linkova

Kao što je već opisano, mnogo je faktora koji utiču na rangiranje koji su pod kontrolom administratora sajta. Međutim, kada bi to bili jedini faktori, bilo bi nemoguće da pretraživači razlikuju prave visoko kvalitetne dokumente od sranica koje su napravljene specijano za dobro pozicioniranje, čak i u slučaju kada one ne bi imale nikakav koristan sadržaj. Iz tog razloga, analiza dolazećih linkova ka starnici je postala jedna od ključnih faktora. Ovo je jedini faktor koji nije direktno kontrolisan od strane vlasnika sajta.

Interesantniji sajtovi će sugurno imati više dolazećih linkova. To je zato što će drugi sajtovi na internetu želeti da objave linkove ka sajtovima za koje misle da imaju vredan sadržaj. Internet pretraživači, npr. Google, koriste ovaj kriterijum pri ocenjivanju vrednosti stranica web sajtova uzimajući u obzir njihov broj i kvalitet.

Internet je svet hiper linkova (hyperlink), koristite ih!

Povećavanje popularnosti web sajta

Prijavljivanje na direktorijume

Trenutno na internetu postoje mnogi direktorijumi (adresari) sadrže linkove ka drugim web sajtovima grupisanih po sadržaju. Neki od njih mogu izlistati link ka vašem web sajtu a ta usluga se ponekad mora platiti, može biti potpuno besplatna a dešava se da pojedini sajtovi mogu zahtevati povratni link ka njima na vašem web sajtu.

Broj posetilaca na direktorijumima često nije veliki tako da vam oni neće doneti veliki broj posetilaca. Značaj ovih linkova se ogleda u tome što pretraživači "broje" i linkove sa ovih sajtova što doprinosi povećanju ranga vašeg sajta.

Važno - Samo oni sajtovi koji objavljuju direktan link ka vašem sajtu se "broje". Postoje dva načina objavljivanja linkova. Direktan link je onaj koji se na stranu postavlja u standadnoj HTML sintaksi <a href=...> a drugi način je objavljivanje uz pomoć različitih skripti i redirekcija. Pretraživači razumeju samo direktne linkove u HTML kodu a ne čitaju linkove u skriptama.

Ne bi se trebalo prijavljivati na FFA direktorijume (free-for-all ili besplatno-za-sve) jer njih internet pretraživači uglavnom igorišu. Jedina stvar koju FFA doneti je povećenje spam-a prema email adresama koje se nalaze na vašem sajtu. Ovo je ustvari glavna svrha postojanja FFA sajtova.

Dajte prednost manuelnom SEO prijavljivanju i nemojte se pouzdati na automatske procese. Prijavljivanje sajtova pod vašim nadzorom je mnogo bolje. Vrednost prijavljivanja gde se zahteva plaćanje ili povratni link treba razmotriti individualno za svaki sajt posebno.

Prijavljivanje sajtova uglavnom neće povećati broj poseta, ali će sigurno povećati vidljivost sajta na internet pretraživačima. Ova korisna SEO opcija je dosupna svakome i ne zahteva mnogo vremena ni novca, zato je ne treba zaobići prilikom promovisanja vašeg web sajta.

Razmena linkova

Razmena linkova podrazumeva postojanje zasebne stranice na vašem sajtu sa likovima ka drugim sajtovima u svrhu dobijanja povratnih linkova od tih sajtova. Internet pretraživači ne vole razmenu linkova zbog toga što dovode do manje kvalitetnih rezultata pretrage i ne donose ništa novo ni vredno korisnicima interneta. Bilo kako bilo, ovo je i dalje veoma efikasan način za povećavanje popularnosti sajta ukoliko sledite nekoliko jednostavnih pravila.

  1. Razmenjujte linkove sa sajtovima koji imaju sličan sadržaj. Razmena linkova sa sajtovima koji nemaju sličnu tematiku ima mnogo manje efekta i nije popularno.
  2. Pre razmene linkova pobrinite se da vaš link bude objavljen na dobroj stranici. Ovo znači da stranica mora da ima razuman PageRank (3-4 ili veći), i mora biti dostupna za indeksiranje od strane pretraživača, link mora biti direktan, ukupan broj linkova na stranici ne sme biti veći od 50.
  3. Ne treba praviti velike direktorijume linkova na vašem sajtu. Iako ovo može izgledati veoma atraktivno jer daje mogućnost razmene linkova sa velikim brojem sajtova, bolje je ići na kvalitet nego na kvantitet linkova. Ako je potrebno, linkove treba razvrstati po kategorijama i svakoj od njih dodeliti posebnu stranicu.
  4. Koristiti zasebnu stranicu na sajtu za razmenu linkova koja mora imati razuman PageRank i koja mora biti indeksirana od strane pretraživaca.
  5. Internet pretraživači pokušavaju da prate međusobnu razmenu linkova. Ukoliko je moguće, poželjno da povratni link objavite na drugom sajtu a ne na onom koji želite da promovišete.
  6. Razmenjujte linkove sa oprezom. Webmasteri koji nisu najiskreniji će često ukloniti link sa njihovog sajta nakon nekog vremena. Zbog toga povremeno proveravajte vaše linkove na partnerskim sajtovima.